woensdag 12 december 2007

De echte wereld?

Jurriaan van Rijswijk gaf samen met zijn collega aan naar schatting 45 medewerkers van NFIA een up-date over de ontwikkeling van met name on-line gaming en social impact gaming.

Er is geen verschil tussen de virtuele wereld en de werkelijkheid.

Als je vanuit die gedachte redeneert, dan is de vertaling naar gamevertising ook makkelijker te leggen. In zijn presentatie legt hij aan de hand van concrete voorbeelden uit hoe games in te zetten zijn. Zo geeft Jurriaan van Rijswijk aan dat je wel degelijk games kan inzetten om de verkoop van auto’s te beinvloeden. Het effect was hoger dan ze van te voren ingeschat hadden!


Er werd ook aangegeven dat de game advertisingindustrie of gamevertisingindustrie nog niet erg groot is. Er is echter wel een enorme potentie! Over een aantal jaar zal de advertentieomzet op het niveau van radio/tv zitten (de verwachting)! Het bedrag kan dan al snel oplopen naar bijna 2 miljard dollar!




Het hele artikel is te downloaden via de site http://nbl.blogs.com/digital_lifestyle/


(bron: NBL & Emerce & Frankwatching )